POLSKA STACJA ANTARKTYCZNA

2017  ↓

6 stycznia
Urodziny Marka i Waldka

Dzisiaj obchodziliśmy urodziny Marka i Waldka! Tradycyjnie solenizanci dostali ręcznie wykonane prezenty. Jednocześnie na pokładzie witamy kierownika Zakładu Biologii Antarktyki IBB PAN Roberta Bialika, Dankę i Małgosię (Politechnika Gdańska) oraz kolejną grupę chilijską z INACH (Instituto Antártico Chileno). (t: DBL) (f: DBL, DC)

5 stycznia
Pierwsza lekcja edukacyjna ze Stacji Arctowskiego

Dzisiaj odbyła się pierwsza lekcja edukacyjna. Niestety pogoda pokrzyżowała nasze plany i nie mogliśmy połączyć się online z innymi szkołami. Odpowiadaliśmy tylko na czacie. Dziękujemy Dagmarze i Agacie za wsparcie. Mamy nadzieję, że następnym razem połączenie będzie lepsze!
Serdecznie pozdrawiamy wszystkich uczestników naszej lekcji edukacyjnej! (t: DBL) (f: DC)
2 stycznia
Selma na Arctowskim

1 stycznia 2017 roku, pod wieczór zauważamy JACHT dostojnie płynący na żaglach!
Do Zatoki Admiralicji wchodzi S/Y Selma Expeditions. Następnego dnia przyjęliśmy naszych rodaków na Arctowskim. Fantastycznie jest spotkać się ponad 14 tyś. km od kraju w takim zakątku świata, jakim jest Antarktyka.
Po południu ruszyliśmy z rewizytą na pokład jachtu żaglowego. Załoga przyjęła nas serdecznie, oprowadziła po włościach i poczęstowała pysznym jabłecznikiem… Odpływaliśmy zodiakiem żegnani klaksonem Selmy.

Serdecznie pozdrawiamy żeglarzy z S/Y Selma Expeditions i życzymy spokojnych wód antarktycznych oraz wielu niezapomnianych chwil w kolejnych etapach rejsu. (t: DBL)

2016  ↓

31 grudnia
Życzenia noworoczne

Kochani! Życzymy Wam wielu wspaniałych chwil, spełnienia marzeń, zdrowia oraz szampańskiej zabawy sylwestrowej!
41.Wyprawa Antarktyczna. (t: DBL)
25 grudnia
Miłka na Mt Vinson

Dzisiaj Miłka Raulin zdobyła najwyższy szczyt Antarktydy Mt Vinson 4892 m n.p.m.
Jest zmęczona, ale bardzo szczęśliwa! Do Korony Ziemi został jej tylko jeden szczyt! Czy będzie „najmłodszą z koroną”? (t: DBL)
25 grudnia
I Dzień Świąt Bożego Narodzenia

Pierwszego dnia Świąt zaprosiliśmy do siebie naszych sąsiadów ze Stacji Ferraz. Przyjechało osiem osób. Jak na Polaków przystało ugościliśmy ich iście po polsku! Mamy nadzieję, że byli zadowoleni! (t: DBL) (f: DBL, DC)

24 grudnia
Wigilia

Święta, Święta … i po Świętach. Wczoraj wróciliśmy do swoich codziennych obowiązków…
Tymczasem warto powspominać, co działo się w okresie świątecznym, tym bardziej, że dla każdego z nas były to inne Święta niż zwykle. Święta w Antarktyce, kto by pomyślał!
Ostatnie szlify, zastawa na stole, panowie doprasowują koszule, panie zakładają sukienki…
Miło patrzyło na swoich kolegów w tych niecodziennych, eleganckich strojach…
Uroczystą kolację rozpoczęliśmy tuż przed 20:00. Życzenia, uściski, opłatek…
Zasiedliśmy do suto zastawionego stołu, daniami, które wychodziły spod naszych rąk. Kiedy skonsumowaliśmy każdą z dwunastu potraw, zasiedliśmy w fotelach. W pewnym momencie dzwoni dzwoneczek…
Cóż to? Do mesy wszedł brodaty mężczyzna w czerwonym stroju wraz ze swoją Śnieżynką! Jegomość zasiadł wygodnie i każdego po kolei pytał czy był grzeczny…
O północy ze śpiewem na ustach wyruszyliśmy na pasterkę – to już tradycja na Stacji im. Henryka Arctowskiego. Dotarliśmy pod kapliczkę pod latarnię i tam wyśpiewaliśmy wszystkie znane nam kolędy! Magia Świąt z daleka od domu… (t: DBL) (f: DBL)

19 grudnia

Przygotowania do Świąt

W ostatni weekend rozpoczęliśmy przygotowania do Świąt. Piekliśmy pierniczki i robiliśmy pingwiny na choinkę. (t: DBL) (f: DBL)